5 Aralık 2015 Cumartesi

PORTRE VE GÖZ

 



                Herkese tekrardan merhabalar. Bu yazımda portreye başlamadan önce bakmanız gereken bazı şeyler yer alıyor. Çiziminizin portre sahibine benzemesini sağlayacak şeyler bu küçük ayrıntılardır.


       1-) Önce gözler çünkü insan yüzünün en baskın yeri gözlerdir. Bir köşeden diğerine aynı seviyede olup olmadıklarını kontrol edin. Dış kenarı yukarı doğru kalkık mı? Ya da aşağıya bakacak şekilde tam tersi mi?
       2-) Kaşlara bakın düz mü yoksa kavisli mi? Kaşlar yüzdeki ifadeyi büyük ölçüde etkiler.
       3-) Şimdi ise ağza bakın. Ağız,dudaklarının birleştiği çizgi üzerinde düz uzanabilir. Ya da köşelerden yukarı kıvrılmış olabilir, köşelerden yukarı bakıyor da olabilir. Veya dudakların kalın veya ince olması da yüz ifadesini etkiler.
       4-) Ve saç çizgisi. Saç çizgisi de insandan insana farklılık gösterir. Ancak en belirgin özelliği düz ya da kıvrımlı bir çizgi oluşturmasıdır. 'V' şeklindeki çizgi ise muhtemelen en çok akılda kalandır.
       5-) Burna gelince, şekil ve boyut olarak inanılmaz bir çeşitlilik gösterebilir. Dikkatle gözlemleyip, itina ile çizmeniz gerekebilir.


           
              Şimdi ise detaylı olarak göz çiziminden bahsetmek istiyorum.

       Göz çizimini 4 kısımda tamamlıyorum: Göz yuvarlağı, göz kapakları, kirpikler ve kaşlar. hangi sıralamayı takip edeceğiniz size kalmış, ama bu dördünün uyumlu olması için bir kaç kural sıralamak istiyorum:
     
    1-) İki gözün arası yaklaşık olarak bir göz uzaklığında olmalıdır.
    2-) Gözün büyüklüğüne göre göz merceğinin boyutu değişir.
    3-) kirpiklerin daha doğal olması için uzunlu kısalı olması gerekir.
    4-) Kaşlarla göz kapağı arasında belli bir mesafe olmalı.

     

       Yandaki göz çiziminde ilk önce 0.5 uçlu kalem ile taslak oluşturdum. Sonra göz merceğini, göz pınarını ve kaşı kaba taslak olarak belirledim. Daha sonra 8B kalem ile göz bebeğini boyayıp, tonlamaya başladım. Tonlamanın daha gerçekçi olması için kat kat uygulayıp, estomp ile dağıttım. Göz kapağının daha yukarıda bölümünü belirlemek için hamur silgiyi pıt pıt hareketlerle bastırıp çektim. Böylece bu uygulamayı yaptığımız yerler daha aydınlık gözükmüş oldu. Tekrar göz bebeğine dönüp içteki çember ile dıştaki çemberi aralıklı çizgiler çekerek birleştirdim.  Kaş için boş bıraktığım yeri çizikler atarak doldurdum. Ve son olarak ise uzunlu kısalı olarak çizgiler çekerek kirpiği oluşturmuş oldum.

    Ha bu arada göz bebeğinin içinde mutlaka beyaz bir boşluk bırakın. Bu boşluğun şekli size kalmış, ben bu göz çiziminde çember kullandım ama başka çizimlerde kare veya yarım çember kullandığım da oluyor.
 
   

        Bana gelen sorulardan biri ise karşıya değil de başka yönlere bakan çizimleri nasıl yapacağız? Oluyor. Aslında normal göz ile hiç bir farkı yok sadece işin içine perspektif giriyor. Eğer gözün ne tarafa bakmasını istiyorsanız, bakmasını istediğiniz tarafta bir nokta belirleyin ve göz bebeklerini o noktaya göre çizin.

    Mesela bu çizimde gözün sola doğru bakmasını istediğim için gözün sol tarafında bir nokta belirledim ve ona göre çizdim. Tonlamada ise sadece göz çukurlarını daha cok belirledim çünkü burun tümseğinin daha belirgin olmasını istedim. Siz de istediğiniz yöne bakan çizimler çizebilirsiniz. *-*
     
    Göz ile ilgili anlatmak istediklerim bu kadardı, bir başka yazıda görüşmek üzere ^-^
                                                     
                                                       


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder