30 Aralık 2015 Çarşamba

PORTRE: BURUN



             Herkese tekrardan merhabalar. Evet biliyorum en son yazımın üzerinden uzunca bir süre geçti çünkü yoğun bir sınav haftası, özel hayat derken ne yazacak kadar motivasyonum yüksekti ne de yeteri kadar enerjim vardı... bir an ben bile kendime devamı gelmeyecek mi acaba diye sormadım değil. Neyse arayı çok açmadan yazayım dedim. Sizi beklettiğim için üzgünüm ve yaptığınız o güzel yorumlar beni çok ama çok mutlu ediyor. Teşekkürler ^-^


             Aslında belli bir program oluşturdum, portre için temel olan şeyleri gösterip en son portreye geçeceğim böylece hem detaya inmiş hem de genel olarak nasıl çizildiğini öğrenmiş olacağız. Öğrenmiş olacağız diyorum çünkü buraya yazmadan önce ben de araştırıyorum, acaba bildiklerimi nasıl en iyi aktarırım diye. Fazla uzatmadan yazıya geçelim diyorum. Bu yazımda portrenin bir diğer elemanı olan burunu anlatmaya çalışacağım.


             Tam olarak çizmeye başladığımda en çok burun çiziminde zorlanmıştım ama daha sonra anladım ki bazı püf noktaları, oranları bildikten sonra o kadarda zor değilmiş.

burun1
           


             İlk önce çizime HB kalem ile üç tane çember çizerek başlıyorum. (Ortada ki çember büyük olmak üzere..) Daha sonra ortada ki çemberin merkezinden fotoğrafta görmüş olduğunuz gibi yukarıya doğru çizgi çekiyorum böylece taslağı hazırlamış oluyorum.

         Sonra 2B kalem ile çizgileri belirleyip, yavaş yavaş tonlamaya başlıyorum. (Burun kenarları, yukarıya doğru çektiğimiz çizginin alt kısmını ve burunun gölgesi.


       
burun2

 
         Daha sonra estomp ile gelişi güzel dağıtıyorum, daha homojen bir görünüm elde ediyorum. Ben burun 2 nin birinci çiziminde ki oklar yönünde dağıttım.


        Sonra 4B kalem ile daha önce 2B ile yaptığım gölgeler üzerinden geçiyorum ancak farklı olarak ikinci çizimde ki oklar yönünde tonlama yapıyorum, böylece burun şeklini de almış oluyor. Bu uygulamayı estomp ile dağıtıp 6B ve 8B kalem ile aynı işlemleri yapıp, aydınlatmak istediğim yerleri ( ışığın daha dik geldiği yerleri) bir hamur silgi ile pıt pıt hareketler yaparak aydınlatıyorum ve böylece burun çizimi bitmiş oluyor. Ama sadece önden çizimi...



                  Ben size yandan çizilmiş üç çeşit burun örneği vereceğim. Birincisi fındık burun, ikincisi daha düz bir burun ve sonuncu olarak ise ucu biraz daha aşağıda olan bir burun. Daha önce ki yazımda bahsettiğim gibi burun şekli bakımından portreyi çok çok fazla etkileyebilir bu nedenle özellikle yandan çizimler de çok iyi inceleyip çizmek gerekir. 
                                                                                                       

             Öncelikle yan profil burun çizerken bize bir büyük bir de ondan biraz küçük iki çember yardımcı olacak. Bunlardan büyük olanı yukarı da küçük olanı aşağıda ise bize daha kalkık bir burun, bunlar yaklaşık olarak yan yana ise daha düz bir burun ve büyük çember aşağıdaysa ucu daha aşağıya doğru bir burun elde etmemizi sağlayacak.


              Yan profil çizimde de HB ile başlayıp hamur silgi ile sonlandırdım, yani aynı adımları izlediğim için bu çizimi de detaylı olarak anlatma gereği duymuyorum. 

             Bu da çizimin bitmiş hali :) Bu yazımın da sonuna geldik kendinize iyi bakın sanatla kalın *-*        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder